Behandling

Fysioterapeuterne i Storvorde har et bredt dækkende behandlerteam, og kan derfor tilbyde behandling, træning og genoptræning af de fleste problemer i bevægeapperatet.

Behandling på klinik

Første gang du kommer på klinikken laves undersøgelse og tests relateret til dit problem. Herefter laves i fællesskab en behandlingsplan samt opsættelse af mål.

Behandling i hjemmet

I særlige tilfælde, hvor patientens helbredsmæssige tilstand udelukker transport til klinikken, kan lægen ordinere fysioterapeutisk behandling i hjemmet. I forbindelse med hjemmebehandling, skal patienten selv betale for kørselsudgift. Satsen pr. km. er pt. 3,53 kr.

Behandling uden henvisning

Man behøver ikke en lægehenvisning for at modtage behandling/træning på klinikken. Dog vil prisen være højere, da der så ikke ydes tilskud fra den offentlige sygesikring og Sygeforsikringen Danmark. Nogle forsikringsselskaber forlanger ikke henvisning, men betaler den fulde pris.

Behandling vederlagsfrit

Vederlagsfri fysioterapi gives efter lægehenvisning, hvis du har et svært fysisk handicap eller en funktionsnedsættelse ved en progressiv sygdom.

• Medførte eller arvelige sygdomme
  • Erhvervede neuroligske sygdomme
  • Fysiske handicaps som følge af ulykke
  • Funktionsnedsættelse i led og muskler ved inflammatoriske lidelser

Som udgangspunkt er behandlingen et holdtræningstilbud, men det kan suppleres med individuel træning eller behandling.

Hvis du vil vide mere om vederlagsfri fysioterapi kan du besøge Sundhedsstyrelsens hjemmeside.

Træning på hold

Vi tilbyder holdtræning til diverse målgrupper. Se holdplan.

Sundhedsprofiler

Klinikken tilbyder et bredt sundhedstjek, hvor du får en samlet vurdering af din sundhedstilstand.

Profilen omhandler: BMI, taljemål, smidighed, styrke, kondition, kost, rygning, alkoholindtag pr. uge og blodtryk.

Profilen giver dig en samlet score på din sundhed - og en pejling på, hvor du evt. kan sætte ind og forbedre din samlede sundhed og dermed gøre, hvad du kan for at undgå livsstilssygdomme. Du får en udskrift af testen med hjem.

Pris: Kr. 500.

Storvorde fysioterapi-5949